سنتز پرایمر و پروب

پرایمر رشتهٔ کوتاهی از RNA یا  DNA است که معمولاً از ۱۸ تا ۲۲ باز تشکیل شده‌است. این رشته کوتاه به عنوان نقطه‌ای برای آغاز سنتز DNA عمل می‌کند. پرایمر جزئی ضروری در فرایند همانندسازی DNA محسوب می‌شود چرا که آنزیم‌های کاتالیز کننده این فرایند (دی‌ان‌ای پلیمرازها) تنها قادر هستند نوکلئوتیدها را به یک رشته موجود از جنس DNA اضافه کنند. پلیمراز رونویسی را از انتهای ‘۳ پرایمر آغاز کرده و شروع به کپی کردن رشته مقابل می‌کند.  در رونویسی DNA در شرایط طبیعی، از رشته‌هایی از جنس RNA که به آن‌ها پرایمر RNA گفته می‌شود، به منظور سنتز DNA در هر دو رشته پیشرو و پسرو استفاده می‌گردد.

به منظور این که مرحله اتصال پرایمرها (annealing) طی فرایند PCR به درستی اتفاق بیفتد نیاز است تا هر دو پرایمر  (forward)  و (reverse) دمای ذوب مشابهی داشته باشند. توالی پرایمرها باید منحصر به فرد بوده و دربردارنده قطعه DNAی مورد نظر باشند. همچنین باید تا حد ممکن امکان اتصال اشتباه به توالی‌های مشابه وجود نداشته باشد. یک روش متداول که به منظور طراحی پرایمر به کار می‌رود بلاست (BLAST) است. در این روش همه نواحی که امکان اتصال پرایمر به آن‌ها وجود دارد، قابل مشاهده است.

شرکت روبین طب گستر سالهاست با کمپانی metabion آلمان همکاری داشته و بهترین کیفیت پرایمر موجود در بازار را به اساتید محترم ارائه نموده است. زمان تحویل پرایمر و پروب حدود 3 هفته می باشد که بصورت لیوفلیزه و همراه با جدول و گرافهای سنتز رپورت ارائه می گردد. امتیازاتی که این کمپانی به سایر رقبای خود دارد قیمت مناسب آن با توجه به کیفیت برتر، زمان کوتاه تحویل، ساپورت فنی و عدم اشتباه در سنتزهای آن است. همچنین این کمپانی گام به گام با علم روز پیش می رود و عزیزان می توانند با مراجعه به سایت استفاده لازم را ببرند.

لطفا فایل زیر را دانلود نمایید و پس از پر کردن موارد خواسته شده در قسمت زیر آپلود فرمایید.

ستون کناری اسکرول به بالا